Saturday, August 28, 2010

janganlah bersedih~


Kebahagiaan itu bukan khurafat. Sesungguhnya ia adalah hakikat yang nyata. Ramai orang yang menikmatinya, dan kita pun memiliki kesempatan sangat besar untuk menikmatinya bila kita dapat memanfaatkan cubaan-cubaan kita dan mengelola pengalaman-pengalaman yang telah kita perolehi dalam kehidupan.

Apabila kita telah dapat memahami erti kehidupan ini, kita akan mampu mengeksploitasi banyak hal yang berguna dari dalam jati diri kita dan kita dapat membebaskan diri dari berbagai penyakit yang mengganggu kesihatan fizik dan kejiwaan kita dengan berbekalkan pengetahuan, potensi dan kesabaran. Kita dapat menghayati kehidupan kita yang telah dianugerahkan oleh Allah ini dengan sikap tidak ingkar, tidak membangkang, dan tidak pula menyengsarakan diri.

Manusia adalah cermin bagi manusia yang lainnya. Jika seseorang berbudi pekerti baik, maka orang lain akan berlaku serupa dengannya. Oleh itu, hidupnya menjadi tenang dan hatinya akan tenteram. Dia akan merasakan hidup dalam masyarakat yang baik dan penuh kekeluargaan.

Bila seseorang manusia berakhlak buruk dan berlaku kasar, maka dia akan mendapat perlakuan buruk dan kasar pula. Orang yang tidak menghormati orang lain, maka tidak akan dihormati pula oleh mereka.


Petikan : JANGAN BERSEDIH JADILAH WANITA YANG PALING BAHAGIA

Kesimpulannya, hidup ini adalah karma..apa yang kita wat kat orang pasti akn terima kmbali..omputeh ckp wat u give..u get back..mk,jgn lah mengeluh dan usahlah sedih dengan apa yg org buat pd kita,tetapi berasa sedihlah kalau org mnjadi susah akibat perbuatan kte.ini sje utk perkongsian ari ini..daa

No comments:

Post a Comment